‪ 




رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت600 ميليون ريال در سال جاري براي حفظ و احياي آثار با ارزش تاريخي شهرستان طبس اختصاص يافت.

به گزارش روز پنجشنبه اين سازمان، عزيزالله سيفي در جلسه‌اي با حضور فرماندار و نماينده مردم اين شهرستان در طبس افزود: در شهرستان طبس60 اثر تاريخي شناسايي شده و‪ ۲۰‬اثر در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

وي اظهار داشت: سه روستاي نايبند، اسفنك و خرو در اين شهرستان به عنوان روستاهاي نمونه گردشگري انتخاب شده‌اند.

سيفي ادامه داد: با سرمايه‌گذاري در اين روستاهامي‌توان، براي اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها گامي موثر برداشت.

وي همچنين از صنايع دستي به عنوان اهرمي براي توسعه صنعت گردشگري ياد كرد و افزود: ايجاد موزه مردم شناسي و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي صنايع دستي از برنامه‌هايي است كه در شهرستان طبس انجام خواهد شد.

نماينده مردم شهرستان طبس در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: جاذبه‌هاي اكو توريستي، گردشگري و تاريخي اين شهرستان مي‌تواند در جذب توريست نقش موثري داشته باشد.

امير حسن‌خاني خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه طبس در مسير مشهد قرار دارد، با اطلاع رساني دقيق، بالا بردن امكانات رفاهي اقامتي و ساماندهي و مرمت آثار تاريخي مي‌توان در جلب و جذب توريست موفق بود.

همچنين در استان يزد شش هزار اثر تاريخي شناسايي شده كه يك هزار اثر در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

                                يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا